Början på framtiden

Nu har livet börjat på allvar, nu finns det ingen återvändo. För om tre år är jag en färdig undersköterska som förmodligen inte vet vad hon vill med livet. Jobba inom äldreomsorgen eller studera vidare, jag tror mer på det senare alternativet. Allt prat om "vad man vill bli" efter gymnasiet. Ja, gärna mig själv tack! Något som jag verkligen vill göra, kanske sjukgymnast, eller biomedicinsk analytiker eller varför inte yogainstruktör?! Nej, yoga är inget för mig, men hur ska jag kunna bestämma vilken av de andra yrkena jag skulle kunna tänka mig? Det kostar pengar att studera, och det skulle kännas rent ut sagt förjävligt om jag utbildade mig till kemist och sedan vill jobba som sjukgymnast!! Men som tur är det tre år kvar och kanske lite tilll innan jag ska  bestämma mig, och det är jag väldigt  glad över=)
De återstående dagarna av första veckan på omvårdnadsprogrammet blir lugna, teambuilding  och presentationsövningar står på schemat, och så är jag lesdig på fredag, så jag har inte hunnit bilda mig någon uppfattning om hur det kommer bli de kommande tre åren.
Nu ska jag gå och laga mat, och vem vet, innan jag är klar kanske det är kockyrket som lockar:P

kanske en liten kommentar?

kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0