Vart har jag hållit hus?

Har inte varit här på en vecka (nästan)! Jag har kämpat på på min APUplats, avdelning 3, planerade operationer,  i bollnäs där jag stortrivs! Jag känner att jag kan arbeta självständigt och vågar nästan göra det nu. Jag får prova på allt möjligt, ta blodsocker, venprover, dela mat, ge subcutana sprutor, lägga om operationssår, ta ut dränage och katetrar. Det är ett väldigt varierande yrke tycker jag, och roligast är det med nålar sprutor och sår. En dag fick jag byta "plåster" på en patients hål där dränageslangen hade suttit, för det bara rann  blod hela tiden så att det läckte ut genom omläggningen. Att jag lyckats 4av 5gånger med att ta blodprov känns helt underbart, nästan 5 dessutom för vi behävde inte ta ut nålen, så jag är riktigt stolt!!

I fredags kom frida hit, vi kikade på film och hade det väldigt trevlig. Kvällen slutade med att hon flög upp i min säng från madrassen på golvet. Det är inte särskilt bra att trissa upp varandra med sanna spökhistorier.... =P Men vi somnade gott tillslut efter många skratt!! På lördagen åkte vi till gävle och Valbo, letade jacka men hittade som vanligt ingen.. Men ett par jeans, en cardigan och en lång skjorta fick fälja med hem. När vi kom hem vaxade!!! hon mina ben, eller ett ben iallafall. Kikade på sing a long och sedan slocknade vi som små barn..
Idag söndag har vi bara tagit det lugn, blev Rosa the movie imorse under frukosten, ganska bra och ibland pinsam film måsta jag säga.
Vid 5tiden åkta Frida hemåt med morfar medan jag och mamma åkte för att hämta ida, fullbordad chaufför är jag inte riktigt än kan jag erkänna.HAHA

kanske en liten kommentar?

kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0