Första advent

Idag ska det kännas att julen är nära, men det gör det inte. Var är snön? Allt är grått, blött, trist och deprimerande.. Jag och pappa var på julmarknad nu på förmiddagen, men det var ingen stämning alls.. Men vi fick med oss lite smått och gott hem iallafall, trots att det inte alls var lika bra kvalité på marknaden som det brukar vara.. Hampfrön till fåglarna, rensade och dammfria vad nu det ska vara bra för. Brända mandlar, som var bland det kladdaigaste och obrända jag någonsin skådat, och lökströmming utifrån Skärså. Ljuset har vi inte ens tänt än, och adventsfikat blev inställt på grund av en febersjuk mor, hon ska jämt till at bli sjuk vid såna här tillfällen. Som julafton förra året, vilket resulterade i att jag pappa och Ida firade jul själv, Tur att Hanna tog med mig upp till Storhogna på juldagen, så jag fick lite mys överjul..
Nu ska jag ta mig i kragen och göra klart några skoluppgifetr som väntar, men först ska jag äta något och göra klart dörrkvastarna Agnetha ska ha. Skulle vilja åka på julskyltningen också, men det är inte lätt nr man är fast ute i TRönö.. 

kanske en liten kommentar?

kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0