Idag

Idag var jag på en väldigt bra föreläsning, först med Siv-Britt Björktomta och sedan med Arhe Hamednaca. Den sistnämna var väldigt bra! Han pratade om integration och hedersvåld. Arhe var även mannen som grundade Sharif Hjältar på fryshuset. Väldigt lättsam man verkade kämpa för sin sak och skämtade om att vara svart och så vidare. Siv-Britts föreläsning om hederrelaterat våld var väldigt monoton, hon var en trist föreläsare som mest tjuvkikade på sin dataskärm och bara kikade på den nedersta raden till vänster. Oerfaren? Vad vet jag. Men Arhe, Arne fast med h som han själv sa, var en stark individ som påverkade hela gruppen i hörsalen tror jag. Han visste vad han pratade om och hur han skulle berätta det fär sina åhörare. Jag tror man googla på honom och även gå in på www.fryshuset.se.
På eftermiddagen så hade vi historia och lite info av vår syo, om högskoleprovet och intagningar på högskolan. Provet gick bra, almost full pott på poängdelen, så minst ett starkt VG räknar jag med! HAH
NU på kvällen var vi ju på träning, jättebra pass var det ju inte.. Lit etjatigt. Men imorgon blir det motionsgympa och circelträning, kanske känns lite tyngre. Annars är det ett superbra träningsalternativ nu under uppehållet från fotbollen. Kostar 350kronor för en termin plus medlemsavgiften på 50kronor. Så 400 för 9 olika pass i veckan, och då får vi gå på vattenaerobic p åtisdagar. KANON =)

kanske en liten kommentar?

kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0